12 years a slave

 
För några dagar sedan slog vi på 12 years a slave och bara några minuter in i filmen fann jag mig fängslad som aldrig förr. Jag älskar de flesta filmer som bygger på verkliga händelser men denna var ändå något extra. Historian är hemsk och visar de mörkaste sidorna av slaveriet, att undvika att bli arg på mänskligheten tror jag är nästintill omöjligt när man ser denna film. Duktiga skådespelare och ett plus i kanten för brad pitts besök!

Möjligtvis tror jag att man kunde ha lagt på några minuter extra för att man bättre ska lära känna huvudkaraktären och det liv han sedan rycks ifån. Men filmen får helt klar toppbetyg då den är den bästa filmen jag sett hittills iår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback